28 juli 2013 Eyemouth - Reisverslag uit Eyemouth, Verenigd Koninkrijk van Low Land Lady - WaarBenJij.nu 28 juli 2013 Eyemouth - Reisverslag uit Eyemouth, Verenigd Koninkrijk van Low Land Lady - WaarBenJij.nu

28 juli 2013 Eyemouth

Blijf op de hoogte en volg Low Land Lady

28 Juli 2013 | Verenigd Koninkrijk, Eyemouth

Het begint ’s nacht vreselijk te plenzen en als we opstaan plenst het nog steeds. Geen fijn weer om te varen. Gerrit kijkt op Windguru en ziet dat het de hele ochtend tot 14.00 uur blijft regenen. De windverwachting is vandaag sterker dan morgen en inmiddels is de verwachting dat de hoek van de wind morgen ook goed is. We besluiten om lekker te blijven liggen. Ik ga nog een paar uur terug naar bed maar Gerrit is helaas te wakker.
Als ik om 9.30 op sta regent het nog steeds pijpenstelen. Helaas is gisteravond de elektra uit gevallen en we hebben geen kaartje om weer op te laden. Met de gaspit krijgen we het binnen een graad of 20 net genoeg om niet te zitten vernikkelen. De havenmeester komt maar niet en eigenlijk wil ik de verhaaltjes bijwerken.
Nadat ik de havenmeester gebeld heb komt hij door de regen een kaartje brengen. Raar dat hij niet direct afgerekend??? De havenmeester loopt gelijk weg en is niet op de haven aanwezig. Als we morgen vroeg weg gaan kan hij naar zijn centen fluiten, dom.
Doordat het regent wordt het kaartje nat en daarom lukt het Gerrit niet om het kaartje in de gleuf te krijgen. Er volgt een standaard Gerrit reactie waarna ik het in alle rust nogmaals probeer. Het kaartje gaat er met moeite in maar geen stroom. De buurman heeft ons gisteren geholpen dus besluit ik hem om raad te vragen. Zij hebben nog steeds stroom en hij verteld dat er een schakelaar op de kast zit die overgehaald kan worden. De buurman trekt regenkleding aan en laat me de schakelaar zien. Andere mensen hadden er een stuk plakband overheen geplakt dus daarom kon ik de schakelaar niet zien. Schakelaar omgezet en voila we hebben weer stroom. Helaas voor zolang het duurt. Uiteindelijk gaan we met een splitter op een electrapunt samen met de Kind of Magic omdat ons punt elke 5 minuten uit blijft vallen.
Verhaaltjes bijwerken, 6 dagen achterstand is 5 uur werk maar ik wil het volhouden. Zonder verslag verdwijnen heel veel gebeurtenissen uit je herinneringen, dat zou jammer zijn.
Spelletje Catan en een boatmademeal completeren de dag. Lekker rustig dagje en fijn dat ik weer “bij” ben.
De dag eindigt met een verrassing. De buren vragen of we een borreltje komen drinken. Henk en Joke, als ik dat goed onthouden heb, van de Kind of Magic een 40 voets Koopmans die hij helemaal zelf gebouwd heeft. Een prachtig stukje vakmanschap! H+J zijn al een jaar of 10 in Europa aan het rondvaren. Van Turkije en Griekenland tot de Lovoten in noord Noorwegen en Kotka in Finland. Inspirerende verhalen krijgen we te horen. Door deze verhalen wil ik mijn hoofd een klein beetje open zetten voor zeilplannen naar Noorwegen. Het blijkt dat het stuk dat wij eventueel willen varen helemaal tussen eilanden te varen is. Ik had het idee dat er constant op de Noordzee of de Oceaan gevaren moet worden, dat wil ik niet. We zullen zien wat de toekomst brengt. Het is nog zo ver weg, op zijn vroegst 2015. We zien wel.
H+J vertellen ons dat Amble veel leuker is dan Blyth. We veranderen onze plannen en hopen morgen naar Amble te vertrekken.

  • 30 Juli 2013 - 19:21

    Birgit En Cor:

    Hoi Marja en Gerrit,

    vandaag kwam jullie kaart binnen, bedankt. Met ons gaat het goed, ook hier is het weer heel mooi (nu even wat regen maar dat is ook goed) we doen veel buiten in de tuin, we fietsen en zwemmen zo nu en dan. Ook volgen we jullie verslagen en foto's en genieten zo een beetje mee van de omgeving en de tochtjes. Nog heel veel plezier bij het zeilen!
    Birgit en Cor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Low Land Lady

Zeilboot 12 meter lang

Actief sinds 17 Dec. 2012
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 83724

Voorgaande reizen:

27 April 2013 - 26 Augustus 2013

Zeilreis rond Engeland 2013

Landen bezocht: